Free Mind

Heather Parisi

Lawmaker apologizes ....

Posted August 22th, 2014

 

Tokyo, Japan

Akihiro Suzuki, a lawmaker from Japanese Prime Minister Shinzo Abe's ruling party, admitted to shouting a sex taunt at Ayaka  Shiomura, 35 years old, a young assemblywoman, during a debate on motherhood.

In a case that has cast a harsh spotlight on the attitudes of many of the older men who occupy senior positions in Japanese public life, the 51 year old Suzuki said he yelled "Why don't you get married?"...

After bowing embarrassingly in a public apology in front of many a journalist, he resigned his party membership but will stay on as an assemblyman.

I will be simple...in Japan, the frosty mentality is out of the ordinary and we cannot, whatsoever understand their formal and aloof manner.....their way of seeing life is an unapproachable ritual.

However, something is missing within us and of those who work in a public office in Italy....even a glimmer of their dignity .....

 

HP

 

4 comments

August 22th, 2014 08:39

mi chiedo Grillo cosa dovrebbe fare visto che l'unica cosa che sa fare e' urlare ed insultare!!!!

August 22th, 2014 20:02

What a Country! Speechless! Great People....thank you Heather to share this with us.:-)

August 25th, 2014 17:25

Bel post Heather, MI PIACE
Al li là di ogni giudizio morale / “moralistico” sul comportamento umano mi piace che ci sia della gente civile. In Italia, ma secondo anche in Europa, e forse meno in Usa c’è una sorta di “incivilizzazzione” che non mi piace affatto.

Bambini che non sono educati a dar la mano quando si incontra una persona nuova, che non salutano, pedoni che passano col rosso con grave pericolo per loro e chi giuda, chi chiama al telefono e non si presenta, chi non bussa prima di entrare, ecc, la lista è infinità.

Non vorrei essere frainteso non è ciò che ho appena accennato che “fa un uomo o una donna” ma il fatto che tali comportamenti “minimi” nemmeno ci siano sono un cattivo indice e forse forieri di comportamenti ancora peggiori.

Mi dispiace che stiamo degenerando in questo modo. Come sempre dico Emergenza EDUCAZIONE. Costa fatica ma rende il modo migliore e più bello.

Abbracci Heather. Tu sei sicuramente una che educa eccome.

TVB

ALFONSO

June 10th, 2015 14:08

Il solito pirla. E' un bel gesto, anche se dovuto, chiedere scusa...ma collegare il cervello alla lingua, non converrebbe di più???

Post a comments

Login or Register to leave a comment.